11 Şubat 2016 Perşembe

CELESTE NG || SANA SÖYLEYEMEDİĞİM HER ŞEY


"İnsan zaten hayatta asla istediğini elde edemezdi. Tek yapabildiği şey, onsuz da idare etmeyi öğrenmekti." 


Amazon'da yılın en iyi kitabı seçilen Sana Söyleyemediğim Her Şey; ülkemizde sevgili martı yayınları tarafından dilimize çevrilmiş. Kitap kısa süre içerisinde ülkemizde de kulaktan kulağa duyularak çok okunanlar listesinde girmeyi başardı.


Sana Söyleyemediğim Her Şey; bir aile draması, bir ötekileştirme, sosyolojik psikolojik bir kendini sorgulama hikayesi. 

Amerikalı anne Marilyn, Çinli baba James, babalarına benzediği için sürekli dalga geçilen, aşağılan hatta anne babaları için bile varlıkları yoklukları bir olan büyük çocuk Nath ile küçük çocuk Hannah.... Ve annesinin gözlerini alan ortanca çocuk Lydia... 


Kendi gerçekleştirememiş hayallerini Lydia üzerinde deneyen, zorlayan anne baba... Her söylediklerine evet diyen, tanıdıklarını sandıkları kızlarını aslında hiç tanımadıklarını fark eden anne baba.. Unutulan iki kardeş... 


Kitap sondan başa giden bir anlatıma sahip. Yalın ama dopdolu. Aynı paragrafta hem Lydia'nın iç sesini okurken, hem Nath'in iç sesini okuyabiliyorsunuz. Beş ana karakterin dün bugün olarak iç sesini eşit olarak vermiş yazar. Bu gel gitli anlatım hem hoş hem yorucuydu ama tüm karakterleri anladım, tanıdım. 


Bazen kalpten geçirdiklerimizle ağzımızdan çıkan cümleler birbirinden ne kadar farklıdır. Tam ağzına gelir, söylemek istersin ama bir de bakarsın ki söylemek istediğinin tam zıttı çıkmıştır. Bazen kimselerin görmediğini sen görürsün. Kimse fark etmez ama sen bilirsin. Söyleyemezsin... Kendi algına göre akıl yürütürsün. Başkaları adına karar verirsin.

İç hesaplaşmalar, kayıplar, kaçırdıklarımız, hayallerimiz, hatalar, geri dönüşü olmayan sözler, kimde ne ızı bıraktığımızı bilmeden geçen hayatlar...


Kitap okumayı sevmiyorsanız dahi şayet ebeveyn iseniz bence bu kitabı okumalısınız. Ebeveyn değilseniz dahi muhakkak okuyunuz. 


Muhteşem bir kurgu, dopdolu anlatım.

Söylemek istediğiniz her ne varsa söyleyin, yarın çok geç olmadan...


2 yorum:

  1. Ben geldim .Paylaşım harika. Sizi takibe aldım . Ben de beklerim
    http://gullugalaksi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  2. Merhaba blogujuzu takibe aldimmblogumada beklerimm

    YanıtlaSil