28 Şubat 2016 Pazar

ZÜLFÜ LİVANELİ || BİR KEDİ, BİR ADAM, BİR ÖLÜM



Merhaba, blog dünyası :)


Bir süredir okuduklarım hakkında buraya yazmadığımın farkındayım. Ancak bu kitabı okuduktan sonra yorum yapmamak, üzerine söz söylememek, kalem oynatmamak haksızlık olacaktı.


12 Mart rüzgarında İstanbul'dan Stockholm'e sığınmak zorunda kalan sürgündeki Sami Baran'ın hikayesini konu alan Bir Kedi, Bir Adam, Bir Ölüm. 


Yaşadığı acılardan, içine düştüğü boşluktan hayatta yolunu kaybetmiş Sami Baran hayal mı gerçek mi diye ayırt edemediği sanrılarından kurtulmak için hastaneye yatar. Ve orada kendisini ülkesinden sürgün ettiren, tüm bunların sorumlusu olarak gördüğü eski bakanla karşılaşır. Çeşitli politik sebeplerden ötürü farklı ülkelerden gelen diğer mültecilerle birlikte onu öldürme planı yaparlar. 

Öykünün bir karakterin bir de yazarın ağzından anlatılarak yazıldığı çift anlatım sayesinde kitap akıcı bir şekilde ilerliyor ve okunası keyifli bir hale geliyor. İki farklı anlatım, iki farklı son. 

Affetmek mi intikam mı? 
Ülkelerine dair yaşadıkları hayal kırıklıklarına rağmen gitmeye zorlandıkları medeniyetin merkezi Avrupa ülkelerinde umduklarını bulabiliyorlar mı? 
Ya mutluluk? 

Ait olma duygusu? 


Galiba sürgündeki insanlar için en acı şey bu olmalı.... Hiçbir yere ait olamama duygusu. Ne kendi ülkene, ne senden ileride olan o ülkeye. 


Sanırım beğensek de beğenmesek de dünyadaki herkes doğduğu topraklara ait. 

Genelde anlatımını beğenmediğim Livaneli'yi bu kitapta çok beğendim ve hiç düşünmediğiniz konuları düşündürttüğü ve hissettirdiği için bu kitabı kesinlikle tavsiye ediyorum :)


Keyifli okumalar !

 

1 yorum:

  1. Ben Livaneli kitaplarını çok seviyorum. bu kitabını okumamıştım ama yazından sonra okucam en kısa zaman da :)

    YanıtlaSil