14 Ocak 2016 Perşembe

SABAHATTİN ALİ || ÇAKICI'NIN İLK KURŞUNU


Yazarın ölümünden sonra sandığından çıkan notlardan derlenen bir kitap, Çakıcı'nın İlk Kurşunu yani daha önce hiçbir yerde yayımlanmamış bir hazine de diyebiliriz. 


İçinde biri bitmemiş ikisi tam toplam üç kısa hikaye, bir uzun hikaye, onbir şiir, opera formunda yazı, ileride yazmayı düşündüğü hikaye & romanlarına dair kısa notlar ve 40'lı yıllarda yayımlanmış politik makaleler var. 

En sevdiğim en etkilendiğim hikaye kitaba da ismini veren Çakıcının İlk Kurşunu'ydu. Efsaneleşmiş ünlü bir eşkiyanın hikayesi anlatılıyor. Soluksuz okudum. Kısa hikayelerle şiirlerini sevmedim. Çok yavan geldi, hele Cemal Süreya'yı okuduktan sonra. 


Kitabın son bölümünde yer alan politik makalelerin günümüzde muhakkak okunmasını tavsiye ediyorum. Her ne kadar 1940'larda yazılmış olsa da konuların hala güncelliğini koruması düşündürücü. Ne yazık ki. Emperyalizm, hürriyet, milliyetçilik, cezaevi koşulları, memleketi kurtarmak için ve kadınlar üzerine güzel bir derleme olmuş. Makaleler açısından mutlaka okunması gerektiğini bir kez daha vurguluyorum.


Keyifli Okumalar :)

3 yorum:

  1. Bu sıralar bir Sabahattin Ali rüzgarı var du bakalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hala okumadıysanız tüm kitaplarını tavsiye ederim.

      Sil
  2. bu eskilerin yazdıkları şeylerin günümüzde değişmeden kalması çok dokunuyor değilmi , okumak , edinmek lazım denilen kitaplardan , ayrıca çok merak ettim :D

    YanıtlaSil