14 Aralık 2015 Pazartesi

METİN HARA || YOL




"Sahip olduğun bilgiyi kullanmadığın sürece, ona sahip olmak seni ayrıcalıklı kılmayacaktır."

Kendinde başlayıp kendinde biten bir yol varmış.

İçindeki enerjiyi doğru kullanırsan; tüm korkuların yok olur, hayallerin gerçek olur, çözemeyeceğin sorun kalmazmış.

İşte ben her sayfasında kendimi yeniden öğrendiğim, yeniden kazandığım bir kitap okudum.

Metin Hara; üçlemenin ilk kitabı olan Yol'da okuyucuyu kendini tanıma yolculuğuna çıkarıyor; bu yolculuğa pratik egzersizler de eşlik ediyor. Fiziksel egzersizlerin yanı sıra ruhsal egzersizler, Ki enerjisinin kullanımına kadar pek çok ama bilinen ama kendi keşfi olan birçok kişisel gelişim metodunu anlatıyor. 

Metin Hara’nın çok bambaşka bir enerjisi var; bunu kitabın her sayfasında, her satırında hissediyorsunuz. 

Kitabı acele etmeden, yavaş yavaş okudum. Bazı satırları tekrar tekrar, bazılarını dönüp dönüp yeniden okudum, altını çizdiğim cümlelerim oldu. 

Her şeyden önemlisi "ödevlerimi" yapmaya başladım. Sufi nefesi hayatımın bir parçası oldu. 

Hem bildiğim sandığım bir çok şeyi sıfırlamak zorunda kaldım, hem unuttuklarımı yeniden hatırladım.

"Evrende çözümsüz sorun yoktur! Problem olarak gördüğün şey, aslında göremediğin bir çözümdür."


Bu kitabı okuduktan sonra kendimi daha iyimser, huzurlu, rahat ve umutlu hissettim. Karşılaştığım olaylarda daha sakin, çözüm odaklı hareket etmeyi başladım. Hayatta her şeyin aslında ne olduğunun değil, bizim için ne ifade ettiğinin önemli olduğunu kavradım. Bizim yüklediğim anlamlarla kişiler ve olaylar değerleniyor veya değersizleşiyor.



Kişisel gelişim kitaplarına karşı bir çoğunuzun önyargılı olduğunun farkındayım ve itiraf etmeliyim ki; kitapta yer alan "bazı" örnekleri gerçekçi bulmadım. Yazarın dini konulara girmesi de bizim toplumumuzda majör bir risk. 

Tüm bu 'acaba'lara rağmen bu çocuğa, bu kitaba, her şeyden öte kendinize bir şans verin derim.

Çünkü...

Bu bir kişisel gelişim kitabı değil, bu bir benlik, kendinin keşfi kitabı.

İnsanın kendini keşfetmesinden daha büyülü, başka bir heyecan olabilir mi?

Olamaz:)

Kendinize bir şans verin.
Deneyin.
Olmazsa, bir şey değişmez.
Aynı yerde kalırsın.
Ama ya değişirse? :)))))


Keyifli Okumalar 

"Sevgiyle atan her kalp, bir sabah cennete uyanacaktır."


Son söz yayınevine...

Kitapta ciddi bir şekilde göze çarpan dil/gramer hataları vardı ve bu hataların editör veya son okunan kişi tarafından düzeltilmediği görülüyor. 

Destek Yayınları gibi büyük bir yayınevinde böyle hatalar olmamalı, işini daha dikkatlice yapan çalışanlar olmalıdır.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder