13 Nisan 2015 Pazartesi

Sarah JIO || Son Kamelya


"İnsan çoğu şeyle mücadele edebilir, ama seveceği kişiye asla karar veremez. Kalbin seçtiği kişiyi, istese de değiştiremez."

Son Kamelya tipik bir Sarah Jio kitabı... Geçmişle günümüz arasında birbiriyle alakalı bir sır, onun etrafında dönen olaylar dizisi ve bir dünya tesadüf..

Lakin yazarın okuduğum kitapları içerisinde en hızlı ve en merakla okuduğum kitabı oldu. Mart Menekşeleri'nden sonra en sevdiğim oldu. Yazarın dili her zaman ki gibi akıcı ve sürükleyici. Olay örgüsü, okuyucu meraklandırma dozu iyi ayarlanmış. Konusu diğerlerine göre daha etkileyici ve başarılı idi. 

Flora Amerika'da ailesiyle kıt kanaat bir hayat sürerken babasının borçları nedeniyle hiç tanımadığı bir yabancının teklifini kabul eder ve İngiltere'ye yola çıkar. Yola çıkar çıkmaz da kabul ettiği işin uluslararası bir çiçek hırsızlığı şebekesiyle bağlantılı olduğunu öğrenir ve kendini Middleburry Pembesi adında bir kamelya türünü aramak için Livingston Köşkü'nde dadı olarak çalışırken bulur. Annesiz kalan dört çocuğa bakmak için görevlendirilen Flora, kendini aileyle ilgili pek çok sırrın da ortasında bulur. 

Diğer yandan günümüzde ise Addison geçmişindeki bir sırdan kaçmak için eşi Rex ile kocasının ailesinin yeni satın aldığı Livingston Köşkü'ne gider. Ama ne yazık ki kaçmak istediği sır da peşinden gelir. 


Mart Menekşeleri, Böğürtlen Kışı ve Yağmur Sonrası'nda da aynı kurguyu okumuştum. Bu kurgu kaç roman daha gider bilemiyorum. Kitabın sonunu her ne kadar çok basit, yavan ve sönük bulsam da, tavsiye edebileceğim bir kitap.

Keyifli Okumalar


"Küçük bir kızken, sadece bana ait olan kitaplarım olsun istemiştim. Hikayelerde kaybolmayı, benim hayatım iç karartıcı bir hal almışken, kitapların dünyasında yaşamayı hayal ederdim."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder