21 Nisan 2015 Salı

MURAT MENTEŞ || RUHİ MÜCERRET


“Bazen kötüler, nadiren de iyiler kazanır. Çoğunlukla herkes kaybeder.”


Bir Murat Menteş varmış, bir de kelimeleri.. 

Sonrası mı? Kendinizi sınırsız hayalgücü ile kelimelerle dans edilen bir masalda buluyorsunuz.

“Hayat nasıl gidiyor?”
“Yaşayan birine sor.”
“Dün görüşemedik, nerelerdeydiniz?”
“30 sene evvel bana ‘3 ay ömrünüz kaldı’ diyen doktorun cenaze merasimindeydim.”
“Toprağı bol olsun.”

Ruhi Mücerret adı gibi ilginç bir karakter. 100 yaşında bir İstiklal Harbi Gazisi. 1985 yılından beri Türkiye’nin binbir köşesindeki kurtuluş günü törenlerine katılıyor. O kadar ki, üstünden çıkarmadığı üniformaları yüzünden “İstiklal harbi benim için devam ediyor” diyor ve hatta rüyalarında bile düşmanla savaştığını söylüyor. 

Herkesin ölümüne şahitlik etmiş ve ülkece tanınan bu muharip gazimiz Ruhi Mücerret ölümle adeta dalga geçiyor. Son nefesinde Kelime-i Şahadet getirmek isteyen, Azrail’in peşinde olduğunu bilen ve ona teslim olmaktan korkmayan hatta bunu eğlenerek anlatan bir adam. Bir de arkadaşı Avni Vav var ki, o da bir başka şahsına münsahır bir kişilik.

Konu ile ilgili içerik bilgisi vermeyeceğim çünkü okuduğunuzda alacağınız heyecanı kaçırmak istemiyorum. 

Ruhi Mücerret Murat Menteş’in okuduğum ilk kitabı. Açıkçası bu kitap Menteş'in önceki iki kitabı olan Dublörün Dilemması ve Korkma Ben Varım isimli kitaplarını merak etmeme sebep oldu. Onları da okumak üzere istediğim yüzlerce kitap listeme şimdiden ekledim-)

Murat Menteş'i okurken insan, bu adam nasıl bir zekaya sahip diye düşünmeden edemiyor. Her cümlesi üzerinde düşünülerek yazılmış bir zeka ürünü adeta. İnsanı allak bullak ediyor, düşünmeye zorluyor, okuyup geçemiyorsunuz hiçbir cümleyi.

Altını çize çize okuyacaksınız hatta bir yerden sonra çizmekten vazgeçeceksiniz, kitabın her bir sayfası ayrı renk post-it'lerle dolu olacak-) 

Hikaye iyiydi ama Murat Menteş'in dili ondan çok daha iyiydi. Çok daha güzeldi.

Uzun zamandır, kelimelerle bu kadar güzel oynayan, evirip çeviren, beni şaşkınlık içinde bırakan bir yazar olmamıştı açık, net!

Okurken asla sıkılmayacaksınız.

İddia ediyorum; Ruhi Mücerret son zamanlarda saçma sapan şeyler okumaktan paslanmış ruhunuzu (en azından benim ruhumu) eski parlaklığına kavuşturacak. Nefes gibi geldi bana!



“Bu şehirde kendini kandırmadan akşam eden bir Allah’ın kulu yoktur.”

"Bir plak olsam, Zeki Müren çalsam, bozulsam, aynı yerde takılsam ve hep tekrarlansam: Elbet Bir Gün Buluşacağız."




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder