25 Ocak 2015 Pazar

SERE PRINCE HALVERSON || MUTLULUĞUN ÖTEKİ YÜZÜ

                        

2 gündür elimden bırakamadığım Mutluluğun Öteki Yüzü yılbaşı öncesi bitmişti ama yazması bugüne kaldı...

Böyle aile hikayelerini okumayı çok seviyorum. Hikaye kurgu da olsa daha gerçekçi geliyor. Sanki bir kapıyı çalsam onlara rastlayacakmışım gibi hissediyorum.


Mutluluğun Öteki Yüzü içinde aynı şey söz konusu. Çok içten, duygu yüklü bir hikaye. Küçük bir kasabada geçen, gözlerimin dolmasına sebep olan aile dramıydı. 

Çocuk sahibi olamayan Ella kocasıyla yollarını ayırdıktan sonra tesadüfen Joe ve iki çocuğuyla karşılaşır. Joe ise karısı tarafından terk edilmiştir.  Her şey bir anda gelişir ve Ella, kendini Annie ve Zach’in anneleri olarak bulur. Joe'nun cenazesinde çocukların biyolojik anneleri ortaya çıkar. Ve velayet davası açar..

Bir tarafta çocuklara kendi çocukları gibi bakan, seven anne Ella, diğer tarafta ise çocuklarını artık yanında isteyen biyolojik anneleri Paige...

İki kadının, çocukların velayetini almak için verdikleri mücadeleyi anlatan çok sürükleyici bir hikâye. 
Başlarda Paige çok sinir olacaksınız diyip spoiler verip sizi uyarıyorum

Mutluluğun Öteki Yüzü duygu yüklü bir kitap ve bunu çok derinlerde hissediyorsunuz. Kitabı okuyup bitirdiğinizde ise geriye sadece onların ilerde neler yaptıklarını hayal ederken buluyorsunuz kendinizi. Çünkü bende öyle oldu.. Böyle beni etkileyen kitapları hep hatırlarım...

Kitapta beni en çok etkileyen Ella'nın doğurmadığı çocuklarına olan sevgisi, onlar için mücadelesi oldu..

“Anneciğim, şey sen ölmeyeceksin değil mi?”

“Tatlım, bir gün öleceğim. Herkes ölecek ama önce, uzun bir süre buralarda olmayı planlıyorum.”

“Şey, yakın zamanda buralardan gitmeyi planlıyor musun?”

“Ah, tatlım. Hayır. Sizi asla terk etmeyeceğim. Söz veriyorum. Tamam mı?”

Beni hüzünlendirdiği kadar düşündüren bir romanda oldu. Kitapta diyalog kimi yerlerde çok azdı. Fakat düşündüğümün aksine sıkılmadan okudum. Akıcıydı. Ve yazarın dili yalın olduğundan rahat bir şekilde okundu. Sürükleyiciydi... Sayfalar su gibi aktı..

Şöyle kanepenize uzanıp okuyabileceğiniz kafanızı yormayacak bir kitap Mutluluğun Öteki Yüzü.

Bu kitabı kesinlikle tavsiye ederim!
Okurken elinizden bırakamayacaksınız!
Ağlayacak ve bazı bazı güleceksiniz.
Hayatı tadacaksınız.

''Ve hayat bir piknikten ziyade,  yolculuktu.''

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder