28 Ocak 2016 Perşembe

AMY ENGEL || DEVRİMİN KIZI


"Sırf biri seni hayal kırıklığına uğrattı diye onu sevmeyi bırakmazsın."


 Bitti. Zor oldu ama bitti. Kurucunun Kızı'ndan sonra beklentimi artık hangi noktaya çıkardıysam; Devrimin Kızı'na başlarken şöyle yazmıştım.  "O sadece bir fragmandı, film asıl şimdi başlıyor" 


Tam yere çakıldığım kitap oldu.


Olaya tabii şöyle de bakabiliriz:) Kitabın orjinal ismi 'revolution of Ivy' yani Devrimin Kızı değil de Ivy'nin devrimi. İçerikle daha uyumla en azından. 

Yazarın ilk kitapları olmasından zaar tamamen acemi amatörce yazılmış bir seri olduğunu düşünüyorum. Aslında seriye de gerek yoktu, tek kitapta anlatılıp bağlanabilirdi. İkinci kitabın çıkmasının tamamen duygusal olduğunu düşünüyorum:) Ki benim gibi kitabı hemen alanlar için bu amaca ulaşıldığının kanısındayım.

 

Yayınevi kitabı distopya diye pazarladı, ilk kitap da distopya değildi. Bu hiç değildi. Aksiyon desen o da değil. Romantik desen o da tam değil. Sahi türü neydi okuyanlar?  Belki Survivor'dı:) 


Ben sevmedim arkadaş ya, hem de hiç, bir de çok sıkıldım okurken, mübarek oku oku bitmedi bir türlü.


Aşırı uzatılmışlığı yetmemiş gibi bir de şaka gibi "son söz" eklenmiş. Lastik gibi uzat da uzatılmış.

İçinde bir takım mantık hataları da vardı ama şimdi onları söylemeye kalksam spoiler'a girer, kalsın, bahsetmeyeceğim. 

İşte böyle mantık hataları da gözüme çarpınca iyice soğuyorum, ey beni okuyan nadide insanlar:)


Yine de Ivy ve Bishop ile tanışmak isteyenlere Kurucunun Kızı'nı okumalarını tavsiye ederim ve orada bıraksınlar. Yani zirvede bırakın :)))


"Dünya bizim kayıplarımızı, üzüntümüzün derinliğini hiç umursamadan dönmeye devam ediyordu."

3 yorum:

  1. Bana da bir arkadasim israrla devrimin kizi ni oku deyince almistim ama okumak henüz nasip olmadi. Sira gelmedi diyelim... Ikincisini kimse sevmemis zaten :) Birincisiyle tadinda birakirim artik... Bloguma beklerim bu arada :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kurucunun Kızı'nı okudun değil mi? Yanı ne diyim zevklerle renkler tartışılmaz bende bıraktığı iz yukarıda anlattığım gibi:))

      Sil
  2. Kurucunun Kızı okudum. Devrimin kızı da alıp okumayı düşünüyordum ama su anda pek emin değilim :)

    YanıtlaSil