17 Kasım 2015 Salı

MINE SÖĞÜT || DELI KADIN HİKAYELERİ



Mine Söğüt elimizden bırakamayacağImız yine bir solukta okunan kitap yazmış. 


İçi durup durup okuyacağınız satırlar, altı çizilesi nice paragraflarla dolu. 


Dili hem sade hem değil. Yaratıcı, özgün, lirik, duyarlı, imgelerle anlatan eşsiz bir dil. 


İçinde 21 hikaye var. 21 kadın. 


Kadının çektiği acılardan delirme noktasına kadar sürüklenen bazen ruh daraltan okuyucunun kimi zaman  duygularını zorlayan bir kitap, Deli Kadın Hikayeleri.


Öykülerde delilik olarak atfedilen olayların çoğu ikinci üçüncü şahısların sebep olduğu acı yaşanmışlıkları içeriyor. Tecavüz, intihar, ensest, travmalar, şiddet, istismar...


Kolay ya da basit bir yaşanmışlık yok. Hep en ağır, en aklı zorlayacak yaşanmışlıklar kaleme alınmış.


Belki de kadın olmanın en zor halleri anlatılmış.


Kadınla ilgili bu kadar gerçek ve sarsıcı pek az şey okudum. Oldukça etkileyici. 


Öyle cok altı çizilesi cümle var ki en etkilendiklerimden birini paylaşayım.


"Bu şehir yüzyıllardır erkektir ve kadınları sevmeyi bilmez. İşte bu yüzden, bu şehirde ben her gün kendimi defalarca öldürürüm. Bomba olur patlarım; kulesinden, köprüsünden aşağı atlarım. elimde bir bıçak her yerime saplarım. Tavandaki bütün ipler kendimi asmam için sallanır. Arabalar önlerine atlamam için yol alır. Denizinde, lağımında, çöpünde kimliksiz cesedim. Kimsesizler mezarlığında daracık çukurlara sığar dev cesaretim."


Bana kalırsa da bu şehir erkektir. Gerçi kitapta İstanbul denmiyor ama ben öyle olduğunu düşündüm. Bugüne kadar İstanbul için hep kadın yakıştırmaları yapılmıştır lakin dikkatlice bakıldığında erkektir bu şehir. Serttir, acınasızdır, dışlar kadını. Sevmez sanki bir türlü.


Kesinlikle tavsiyedir arkadaşlar.


Okuyunuz. Sanırım anlattıklarından çok ben Mine Söğüt'ün kalemine hayranım. Yaratıcı zekasını seviyorum. Sizler de tanışmalısınız. 


Hımm unutmadan gece okumanızı tavsiye etmem sonra benim gibi uyuyamazsınız:) 


Keyifli okumalar 


"Yemek yapmayı, evi toplamayı, sizi anlamayı öğrenemedim. Benden ne istediğinizi öğrenemedim. Beni sevip sevmediğinizi hiç bilemedim. Sadece kendime çiçeklerden çaylar demledim ve sizi seyrettim."


"Çok ağlattınız beni, çok. Ama insan kötü şeyleri çabuk unutuyor. Bakın şimdi size çay demleyeceğim."



















4 yorum:

  1. Kitap okunacaklar listemde en yakın zamanda okuyacağım .... Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keskin net vurucu kadın öyküleri ama sakın gece okuma:)

      Sil
  2. Mine Söğüt'ün ilk okuduğum kitabı...
    Çok sevdim bende...
    Hala ara ara açıp bir öykü okuyup bırakıyorum arada...
    İçime işliyor...
    Şimdi Beş Sevim Apartmanını aldım. Onuda severek okuyacağımı düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler:)
      Aynı hisler bende de oluştu arada bir rastgele bir öyküsünü yeniden okuyacağım. Oldukça etkileyiciydi.
      Beş sevim apartmanı ise benim Mine söğüt ile tanıştığım ilk kitaptı.)
      Keyifli okumalar

      Sil