13 Eylül 2015 Pazar

BARIŞ BIÇAKÇI|| HERKES HERKESLE DOSTMUŞ GİBİ


                         


"Yere çakılana kadar kanatlarımın olduğuna inanacağım"

Barış Bıçakçı'nın ilk romanı.

Hımm, nasıl desem? Nereden başlasam?

Karışık. Hatta karmakarışık.

Sanki kalabalık bir caddede bir bankta oturmuş kulağa gelen herşeyi yazmış gibi yazar. 

Başlangıçta tarzını ve ne anlattığını anlayana kadar aklım karışsa da sonra harika bir kurgu ile karşı karşıya kaldığımı anladım. 

İlk başlarda kitap fazlasıyla karışık geliyor. Ama bir yerden sonra 'O kim? Bu da kim, nereden çıktı? Bu kimin nesiydi?' demeyi bıraktım ve teslim oldum. 

Sadece okudum. Hüzünleri, güzellikleri, küçük yüreklere saklanmış umutları, hayalkırıklıklarını Bıçakçı'nın harika kalemiyle hissettim.

Yazar kısa kısa hikayeleri başlıklarla ayırmadan anlatmış. Bir adamın hikayesi anlatılırken bir yerde kesiliyor hikaye ve o adamın yanından geçtiği başka bir kadın/erkeğin hikayesi başlıyor. 

Çok fazla hikaye, çok fazla karakter var. 

Geçişler nedeniyle başlangıçta anlamak zor gelse de okudukça
yazara olan hayranlığım bir kat daha arttı. 

Hele ki; yazarın yıllar sonra yazacağı kitaplardaki karakterlerle burada rastlaşmak çok güzeldi. Çetin, Ender, Hasan, Saygılı...
Özellikle Çetin ve Ender i tekrar okumak çok güzeldi. Bence Barış Bıçakcı Çetin ve Ender'i tekrar tekrar tekrar yazmalı..

Beğendim. Yani gerçekten çok beğendim. Birdman'in kitap versiyonu gibi olmuş, tek çekim kitap. 

Çok güzel. 

2 yorum:

  1. Yorumlarınızı goodreads de de görmek isterim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, tabii olur. Ama nasıl yapabilirim bu konularda pek anlamıyorum 🙈

      Sil