1 Ocak 2015 Perşembe

Mahir Ünsal Eriş || Olduğu Kadar Güzeldik



2014 Sait Faik hikaye ödülünü "Olduğu kadar güzeldik" kitabi ile kazanan Mahir Ünsal Eriş.. 

Okumak için başka bir nedene gerek yok diyip "hüzünlü mağlupların iyimseri" ile bi tanışalım dedim...

Hani her kelimenin tadını çıkara çıkara tekrar tekrar okursunuz ya; bu kitapta, tanıştığım bu yeni yazar da öyle oldu benim için...

Sanki çocukluk yıllarından koşarak gelmiş, oturtmuş beni karşısına.. Anlatıyor da anlatıyor...  
Öylesine canlı, öylesine anlatmaya hevesli...
Öylesine sıcak, öylesine samimi..

Öyle ki; sanki bir anda babanızın elinden tutup dondurmaya yemeye gidecek, eve gelince anneniz 'yemekten önce dondurma mı yenir' diye tatlı tatlı size kızacakmış gibi hissedebilirsiniz...
Çok içten, çok bizden..

Gevrek simit tadında sekiz hikaye..

Beni en çok etkileyen 'Benim Adım Feridun', en çok hüzünlendiren 'Stoper', en çok sarsan 'Kanatlarımız olsa be Metin' oldu...

Uzun zamandır hiçbir kitabı böyle keyifle okumamıştım.. Çok ama çok beğendim.. Bu soğuk kış günlerinde okunacak en iyi kitaplardan biri.. 

Evet, olduğu kadar güzeldik...
Hala da güzeliz!

Okuyun, okutun!

"Yaşa, işe, güce, itibara en ufak hürmeti olmayan bu acıya aşk acısı diyorlar. Kim olursan ol, seni saklandığın yerde er ya da geç buluyor, gelip göğüs kafesini ateşle sıvazlıyor ve sen içeride kapkara kurum tutuyorsun. Ağzını açsan, alevler püskürüverecekmişsin gibi, ciğerlerine damla damla kurşun eritiyorlarmış gibi. Kolay kolay geçmiyor, geçtiğinde de sen geçmiş olduğunu bile fark etmiyorsun. Yağmurlu havalarda sızlayan eski bir kırık gibi sızlayıp duruyor, kendini hatırlatıyor."

"Bir de yalnızlık var, onu da hesaba katmak lazım. İlk başta onsuzluk sanıyorsun bunu ama değil, basbayağı yalnızlık işte. Aynalarda kendini görmekten sıkılacak kadar yalnızlık, yatağa yattığında kendi kokunu duymaktan öğürecek kadar... Kimseyi istemiyorsun yanında, ama durup durup da yalnızlıktan şikâyet edesin geliyor. Bir şeyden şikâyet edebilmek için bile insan lazım.."

"Hayat, kendini öyle bir gelip senin karşına koyuyor ki, hayallerini, umutlarını, çocukluğundan, gençliğinden beri kurduklarını yutturuveriyor sana."


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder